3 Chov dětí bez křiků, hrozeb a trestů Recenze Leader
5 Nejdůležitější kniha pro rodiče Široká škála směrovosti
6 Nejšťastnější kluk na hřišti Nejlepší na výchovu dětí od 0 do 4 let
7 Emocionální inteligence dítěte Nejlepší analýza mentálního chování dětí
8 Bratři a sestry Zaměřuje se na řešení rivalství dětí
9 Americké děti si hrají s radostí, francouzské hry podle pravidel a Rusové hrají až do vítězství Neobvyklý pohled na vzdělávací systém
10 Hugge. Dánský svět dětí Nejpraktičtější

Dobří rodiče - zní to slušně! Jak se ale stávají? Samozřejmě, na instinktivní úrovni, cítíme, jak nejlépe jednat, co je lepší říci dítěti, ale někdy není dostatek odborných názorů, které by vysvětlovaly důvody, proč je dítě nakloněno, například rozmary a vzteky, a dá vám způsob, jak to opravit. Když děti neposlouchají, projevují agresi, jsou nervózní a stáhnou se do sebe, jejich rodiče se zhoršují a jejich ruce jsou sníženy, ale ne první je nepřijatelné!

Dětští psychologové si jsou jisti, že vše je možné opravit, pokud je to ještě dítě. Výkřiky a hrozby jsou někdy schopny situaci napravit, ale jedná se o dočasný výsledek, po kterém bude vše opakováno. Vychází z pomoci literatury, vyučovacích metod výchovy. Vytvořili jsme žebříček nejlepších knih pro rodiče o dětské psychologii, které jsou populární po celém světě. Faber, Petranovskaya, Gippenreiter, Makhovskaya a další pomohou lépe porozumět vašemu dítěti.

10 Hugge. Dánský svět dětí

Nejpraktičtější
Zaslal: Jesper Juul
Hodnocení (2018): 4.2

Rozvinutý stát v oblasti dětské výchovy a psychologie - Dánsko. Podle statistik žijí lidé s nejvyšším indexem životní spokojenosti v Evropě. Co je hlavním tajemstvím výchovy budoucí generace šťastných, říká podrobně Esper Juul ve svém průvodci. Autor se domnívá, že čtyři „velryby“, na nichž je založen celý vývoj dětí, jsou: upřímnost, harmonie, spravedlnost a odpovědnost.

Koncept knihy je, že Jesper Juul odpovídá na skutečné otázky, kterým čelí rodiče. Známý psychoterapeut v přístupném jazyce, ilustrující situace s diagramy a tabulkami, vysvětluje dospělým, jak důležité je být na stejné úrovni s dětmi. Manuál vede ke konečnému cíli - pomoci dítěti v budoucnu nezávisle budovat své životy a nacházet se v něm. V recenzích, které napsali, že kniha je praktická, v ní najdete odpovědi na nejoblíbenější otázky vzdělávání.

9 Americké děti si hrají s radostí, francouzské hry podle pravidel a Rusové hrají až do vítězství

Neobvyklý pohled na vzdělávací systém
Autor: Makhovskaya Olga
Hodnocení (2018): 4.3

Mnoho dospělých je přesvědčeno, že západní standardy výchovy dětí nejsou vhodné pro drsnou ruskou realitu. Nicméně, psychoterapeut a zaměstnanec Ústavu psychologie Ruské akademie věd, Olga Makhovskaya, vyvrací toto tvrzení. Nejen, že analyzuje kulturu vzdělávání ve třech různých zemích, ale také je srovnává a zdůrazňuje výhody každého z nich. Kniha, samozřejmě, pro rodiče otevřené novým informacím, kteří se chtějí naučit nejlepší techniky.

Celý koncept manuálu vychází z rozdílů v temperamentech dětí. Autor vysvětluje, že každé dítě je jiné a to, co je dobré pro většinu, nebude vždy užitečné pro jednotlivce.Existuje mnoho příkladů v knize, odkazy na historii, rychlé testy a tabulky, o nichž pouze píšou v recenzích, všímají si jejich gramotnosti. Možná, že mottem knihy mohou být slova: "Porovnat - vybrat to nejlepší"

8 Bratři a sestry

Zaměřuje se na řešení rivalství dětí
Adel Faber, Elaine Mazlish
Hodnocení (2018): 4.4

Pokud se rodiče rozhodnou dát svému dítěti malého bratra nebo sestru, je třeba předem přemýšlet o tom, jak se s nimi setkat. Starší děti často nejsou ochotny sdílet veškerou péči a lásku, která byla donedávna dána výhradně jemu, s novým členem rodiny, který na samém počátku vyžaduje velkou pozornost. Nepřátelství dětí, soupeření, žárlivost - to není celý seznam možných následků. Je důležité pochopit psychologii obou stran a pomoci jim stát se přáteli.

Tato kniha pro rodiče dvou nebo více dětí řekne, jak naučit dítě vyjádřit své negativní pocity, najít cestu ze sporů. Autoři jsou přesvědčeni, že rovnost dětí není vždy dobrá. Rovnost, stejně jako srovnávání, může být urážlivá, což je důvod, proč Adel Faber a Elaine Mazlish pomáhají najít alternativu k porovnávání dětí v jejich konfliktních okamžicích. Žádné monotónní učení - vše v jednoduchém jazyce, s humorem.

7 Emocionální inteligence dítěte

Nejlepší analýza mentálního chování dětí
Joan Dekler, John Gottman
Hodnocení (2018): 4.5

Je známo, že důležitou regulační součástí vztahu mezi dítětem a společností je emocionální stránka vývoje osobnosti dítěte. V knize tandemu psychologů Joan Dekler a John Gottman shromáždili tipy, které pomohou rodičům pochopit motivy jednání dětí a důvody jejich ostrých rozdílů v náladě. Bude to asi pět stupňů vývoje emocionální složky osobnosti dítěte. V každém stádiu porozumění, vycházející z vlastností, které dítě vlastní během konkrétního období, se uvažuje o technikách, které pomáhají normalizovat nervový stav dítěte.

Hlavním cílem autorů bylo naučit rodiče podporovat děti ve stresových situacích, respektovat jejich pocity a emoce, porozumět výkyvům nálady; pomoci najít společný jazyk, srozumitelný oběma stranám. Psychologové často tuto knihu doporučují číst nejen rodičům, ale i lidem pracujícím v oblasti výuky.

6 Nejšťastnější kluk na hřišti

Nejlepší na výchovu dětí od 0 do 4 let
Zaslal: Harvey Karp
Hodnocení (2018): 4.6

Na počátku života dítěte jsou položeny základy jeho charakteru - to je jedno z nejtěžších období výchovy. Rodiče nerozumí činnostem dětí, protože jim chybí základy socializace a jejich chování je podobné lidem z doby kamenné. Kromě toho mají děti v tomto období velmi slabé psychoterapeutické metody, které se vztahují na více dospělých dětí. Americký pediatr, Harvey Karp, vypráví příběh o základních principech počátečního vývoje dítěte.

Pomocí ilustrací, grafů a tabulek je podrobně vysvětleno řešení všech možných konfliktních situací, je ukázáno, jak správně naučit své dítě normám komunikace ve společnosti v jazyce, který je mu přístupný. Tato kniha je nejlepším dílem autora, určeného pro rodiče dětí od dětství do čtyř let. Naučíte se kultivovat laskavost, citlivost a zodpovědnost ve svých dětech.

5 Nejdůležitější kniha pro rodiče

Široká škála směrovosti
By: Gippenreiter Julia
Hodnocení (2018): 4.7

Tato kniha je sbírka nejlepších výhod pro rodiče při výchově dítěte, autorem profesor psychologie - Julia Gippenreiter. V první knize se čtenáři dozví: proč je starý systém vzdělávání v naší době irelevantní. Druhá kniha pro rodiče popisuje principy vývoje dětí a jejich výchovu. Ve druhé části budou moci rodiče prostřednictvím podrobných pokynů zlepšit vztahy se svými dětmi.

Kniha může být čtena nejen dospělými, ale i mladší generací, protože některé tipy pomohou realizovat motivaci akcí starších.Kromě toho autor navrhuje diskutovat na téma vztahů mezi dospělými, věříce, že tvorba pozitivního psycho-emocionálního zázemí u dítěte závisí na tom, jak spolu komunikují. Sbírka má širokou škálu řešení problémů v rámci rodiny, což přineslo knihu na vedoucí pozici v literárních zdrojích.

4 Nezávislé dítě, nebo Jak se stát "línou matkou"

Snadno čitelné
Autor: Anna Bykova
Hodnocení (2018): 4.7

Kniha je napsána vysoce kvalifikovaným odborníkem v oblasti dětské psychologie - Bykovou Annou. Jsou uvažovány algoritmy vývoje dítěte a jeho zavedení do nezávislého rozhodování v různých situacích. Manuál pomůže rodičům zbavit se nadměrné péče a kontroly nad jejich dospělými dětmi. Řekne o správném modelu vztahu s dítětem, který pomůže vzbudit důstojnou a nejdůležitější svobodnou osobu.

Průvodce pojednává o nejjednodušších každodenních tématech (jak naučit dítě odstraňovat rozptýlené hračky, oblékat se) a momenty motivace pro dítě, aby věřily v sebe a své schopnosti. Autorka navrhuje, aby se situace, kdy je možné pomoci dítěti při výběru, a kdy je lepší nechodit do procesu rozhodování. Poté, co učili dítě, jak se rozhodovat nezávisle, mají rodiče možnost vyložit. Příručka je velmi snadná a zábavná ke čtení.

3 Chov dětí bez křiků, hrozeb a trestů

Recenze Leader
Autor: Musikhin Alexander
Hodnocení (2018): 4.8

Je známo, že řádné vzdělání tvoří dobře socializovanou osobnost. Mnoho dospělých je ztraceno při řešení problémů neposlušnosti a četných záchvatů hněvu nad nejmenšími (z jejich pohledu) maličkostmi. Často se používají staré metody „mrkve a tyčinky“, ale je to správné? Tato otázka je vznesena v jeho knize psychoterapeut Alexander Musikhin. Shromáždil praktické metody pro rodiče, které jim pomohou naučit se jednat s dětmi bez diskuse.

Vyhýbáním se metodám morálního tlaku na děti rodiče zlepšují své komunikační schopnosti. Dítě se učí dosahovat svých tužeb ne plačením, ale slovy. Kniha pomůže zbavit se situací ignorování rodičovské autority. Autor má důvěru v to, že podle pokynů z manuálu se za sedm dní počet škandálů sníží. Kniha shromáždila nejlepší recenze na internetu.

2 Tajná podpora

Pomáhá převzít správnou roli v životě dítěte
Autor: Petranovskaya Lyudmila
Hodnocení (2018): 4.9

Významný učitel a psychoterapeut zkoumá interakci dospělých a dětí v různých fázích. Manuál pojednává o příčinách vzniku pocitu dětinské náklonnosti k rodičům. Ovlivňuje běžné a ne velmi příčiny konfliktů, které vznikají v rodinách, což způsobuje drastické změny nálady a chování dítěte; proč v různém věku reaguje odlišně na vzdělávací momenty.

Také v knize najdete jednoduché tipy pro řešení situací, kdy se děti snaží manipulovat hysterikou. Autor chce zároveň čtenářům sdělit, že bychom neměli zapomínat na to, že dítě je člověk s vlastními touhami a ambicemi, které by měly být respektovány. Není divu, že sloganem knihy byla slova: "Rodiče by se měli naučit slyšet své děti." Příručka bude užitečná pro rodiče velmi malých dětí a dospívajících; v knize 9 kapitol věnovaných různým obdobím dospívání dítěte.

1 Jak mluvit, mít děti poslouchat a jak poslouchat, mluvit s dětmi

Nejprodávanější
By: Elaine Mazlish, Adel Faber
Hodnocení (2018): 5.0

Praktické je jen málo příruček o dětské psychologii. Tato příručka je výjimkou. Kniha je psána v přístupném jazyce, momenty s humorem. Autorův tandem zasvětil důležité algoritmy pro řešení všech kontroverzních otázek, založených nejen na jeho profesionální, ale i životní zkušenosti. Dotýká se tématu konfliktů vznikajících ve vztazích starší a mladší generace v důsledku nedorozumění rodičů v základech vývoje jejich dětí.

Díky této knize mají rodiče možnost naučit se, jak najít společný jazyk s dětmi, naučit se přesně, jak a jak podpořit jejich nezávislost, a také najít účinnou alternativu k trestu.Ilustrované příklady vzdělávacích okamžiků usnadní vnímání informací. Ačkoli manuál byl původně zaměřen na zahraniční systém rodinných hodnot, ale, jak bylo uvedeno v recenzích, není o nic méně relevantní pro domácí prostředí, které z něj učinilo bestseller v zemích SNS.

Populární hlas - jaká je nejlepší kniha o dětské psychologii?
Hlasujeme!
Hlasovalo celkem: 30