2 Žádný koník v trávě Recenze Leader
5 Zlý vítr Nejlepší starý detektiv
6 Pátý Bezesný Zajímavý graf
7 Jedovatá maska Nejlepší historický
8 Newsboy Nejvíce přenášená atmosféra
9 Ticho starého hřbitova Nejlepší mystický
10 Růže a kříž Neobvyklá směs stylů

Detektiv je poměrně mladý žánr v literatuře, stejně jako kino, jehož podstata spočívá v neustálém vyšetřování trestných činů s cílem zjistit, kdo je za tím vším, jeho cíle a motivy. Čtenář má možnost rozvíjet flexibilitu myšlení a pozorování, jejich deduktivní a analytická data. Boris Akunin, Elena Mikhalkova, Tatyana Ustinova a další stejně talentovaní autoři jsou dnes za propagací detektivů v ruské kultuře.

Detektivy jsou klasifikovány podle následujících stylů:

• Psychologické (odhalení zločinů v procesu studia postav a psycho);
  • Historické (události se vyskytují v minulosti nebo v centru pozornosti událostí minulých let);
  • Fantastické (postavy mohou mít magické schopnosti; pohyb v dočasných prostorách je možný);
  • Ironické (dílo obsahuje humor a vtipné výroky);
  • Extrémně (rychle se vyvíjející spiknutí, držení v napětí);
  • Uzavřeno (akce probíhají v uzavřeném prostoru, kde je skupina lidí a mezi nimi i zločinec).

Vytvořili jsme žebříček nejlepších ruských detektivů různých stylistů, kteří se stali lídry v literárních zdrojích.

Top 10 nejlepších ruských detektivů

10 Růže a kříž

Neobvyklá směs stylů
Autor: Eleonora Pakhomová
Hodnocení (2018): 4.1

Růže a kříž je debutová kniha ruského spisovatele Eleonory Pakhomové. Tento detektivní příběh je neobvyklou směsí realismu, psychologie, mystiky, gotiky. Události se vyskytují v naší době. Slavný psychoterapeut je ve své kanceláři mrtvý. Vše poukazuje na rituální vraždu. Případ se ujal major Ivan Zamyatin a psychoterapeut, Ph.D., odborník na okultáře, Miroslav Pogodin.

Někdo se dopustí rituálních vražd na rozložení Tarotových karet: „Vysoká kněžka“, „Hierophant“, „Blázen“. Hledání vraha vede k jedné z moskevských sekt. Co je za řadou hrozných vražd? Každá postava přitahuje pozornost, každá zažívá hlubokou traumu vlastním způsobem. Někdo se zlomí, někdo dostane lepší a někdo se zbláznil. V recenzích píšou, že finále je předvídatelné, ale čtení detektivního příběhu se nestane méně zajímavým.

9 Ticho starého hřbitova

Nejlepší mystický
Autor: Natalia Timošenko, Elena Obukhov
Hodnocení (2018): 4.3

Mystický detektiv, jehož autorem jsou mladí spisovatelé Elena Obukhova a Natalia Timošenko, se již podařilo vstoupit do hodnocení nejlepších ruských mystických detektivů. Akce se odehrává v naší době v Petrohradu. Na starém luteránském hřbitově se dva přátelé rozhodli pořídit fotografie náhrobků, ale vstup na území byl uzavřen, takže jste museli najít další. Když našli vchod, rozhodli se jít v tichu starého hřbitova. Ale kromě nich se ještě někdo potuloval. Kráčel za nimi a vdechl je do zad, dotýkal se jejich vlasů. Od chůze se dívky nevrátily, zůstali navždy na hřbitově.

Někdo zabije holky na hřbitově a pak začne posílat zprávy živým blízkým. Oběti se nacházejí v určité pozici, ve speciálních oděvech, s identickým tetováním na šíji. Možná tato rituální vražda? Milovníci detektivů říkají, že čtení knihy je skutečným potěšením, protože je těžké pochopit, kdo je za vším.

8 Newsboy

Nejvíce přenášená atmosféra
Autor: Alexander Molchanov
Hodnocení (2018): 4.4

Kniha je hluboce zaplněna atmosférou 90. let, takže čtenář, který v této době není obeznámen, je naplněn touto "temperamentní" náladou. Autor dovedně popisuje atmosféru sklíčenosti a zklamání. Akce se koná v roce 1996. V malé severní vesnici záhadně zmizela školačka. Novinář z regionálních novin provádí novinářské vyšetřování, aby získal informace o této záhadné události, během které objevuje celý svět s vlastními hádankami a tajemstvím.

Každý obyvatel vesnice má co skrýt a jsou připraveni jít do velkých délek, aby se pravda neotevřela. Všechno se točí kolem zmizení školačky, která vůbec nezmizela. Tento incident, jako by byl principem domina, zcela podkopává křehkou rovnováhu mezi místními obyvateli. Podle recenzí čtenářů literárních fór, děj detektiva neustále drží napětí; Poznamenávají, že práce je snadná a zajímavá ke čtení.

7 Jedovatá maska

Nejlepší historický
Autor: Valeria Verbinina
Hodnocení (2018): 4.5

„Otravná maska“ - detektivka Valeria Verbinina o ženě, která je předurčená. Kniha je napsána v žánru historického detektiva. Hlavní postava, Amalia Tamarina, je mladá dívka, 17 let. Její otec zemřel na spotřebu, takže je nucena vrátit se z Francie do Ruska. Doma se setkává s povýšenou matkou a strýcem, který přežil. V rodině nejsou peníze, takže je dočasně chrání příbuzný otce, bohatý obchodník. Pro její tři další ústa je však těžké břemeno, takže jejím hlavním cílem je úspěšně se oženit s Amáliou, ale sama Amalia o tom ani nechce přemýšlet.

Jednoho dne se Amalia vydá do venkovského panství svého přítele a začne na ní pokus o atentát. Jedna, druhá, třetí ... Postavy, atmosféra těchto časů je dokonale napsána v knize. Dle recenzí literárních fór, detektiv pevně zaujal vedoucí místa v žebříčku nejlepších moderních ruských detektivů, milovníci knih si ji přečetli v jednom dechu.

6 Pátý Bezesný

Zajímavý graf
Zaslal: Albina Nouri
Hodnocení (2018): 4.5

„Pátý spánek“ je dílem ruského spisovatele Albiny Nuri, která ráda přidává mystiky. Silvestr, útulný venkovský dům, v něm se shromáždila rodina a nic neznamená potíže. Čtyři hrdinové - Rosa, s neúspěšným osobním životem, její podivná matka, navždy čtenářská morálka, její dědeček je nedoceněným spisovatelem a básníkem a jeho pyšná a hrdá sestra je milenkou domu. Každá kapitola je napsána jménem jednoho z nich.

Náhle, v šest hodin večer, se začaly děsivé věci. Každý člen rodiny zažívá svůj vlastní strach, aniž by někomu něco řekl. Všichni na sebe drží odpor, nicméně, když události přestanou být vysvětlovány, postavy se začnou sbíhat. Zdá se, že v domě je někdo jiný ... Podle recenzí je nejpůsobivější částí knihy příběh Rosiny matky. Kniha se rychle čte díky snadné slabice.

5 Zlý vítr

Nejlepší starý detektiv
Autor: Arkady Adamov
Hodnocení (2018): 4.6

Román Evil Wind, který napsal slavný spisovatel Arkady Adamov v roce 1970, je považován za klasiku ruského detektivního žánru. Akce se vyvíjejí v sovětské Moskvě a Oděse. Inspektor inspektora Vitaly Losev vyšetřuje sérii krádeží hotelů a vražd v Moskvě. Během vyšetřování se ukázalo, že zločinecká skupina se ve velkém rozsahu zabývala krádeží a spekulací: od stavebních materiálů až po dámské oděvy.

Zde je kompletní detektivní sada: dohled, honičky, boje, analytické práce. Každá postava s vlastním charakterem, s vlastními problémy, se svým postojem k životu, prací. Autor zaujme čtenáře bohatou řadou vývoje plotů a mimořádně zajímavým šetřením. Po mnoho desetiletí, podle recenzí čtenářů, kniha je zahrnuta v žebříčku nejlepších ruských detektivů 20. století.

4 Fox stopy na kameny

Nejvíce matoucí
Autor: Elena Mikhalkov
Hodnocení (2018): 4.7

Detektiv "Stopa lišky na kamenech" Elena Mikhalkova byla vydána v roce 2018 a již se jí podařilo získat lásku ruských čtenářů.Musíme vyšetřit vyšetřování mimořádně komplikovaného případu soukromých vyšetřovatelů Sergeja Babkina a Makara Iljušina. Příběh začíná nečekaně: vrah najme Babkin a Ilyushin hledat mrtvolu. Ale byl tam nějaký vrah a oběť? Možná, že tato zanícená představivost?

Akce knihy se odehrávají v malé vesnici za desítkou domů - Kamyshovka. Postavy obyvatel jsou velmi dobře odhaleny. Všechny neštěstí obce jsou spojeny s nešťastným požárem, ke kterému došlo v roce 1991, v důsledku čehož jedna osoba zemřela, druhá šla do vězení. Místní má co skrýt. Není to snadné, protože každý z detektivů má svůj vlastní názor na to, co se děje, často argumentují. Budou Babkin a Makarov schopni jednat sami, nebo budou mít společný názor?

3 Oligarcha s velkým vozem

Nejprodávanější
Autor: Tatyana Ustinova
Hodnocení (2018): 4.8

"Oligarch s velkým medvědem" je nejprodávanější detektiv Tatiana Ustinova a je snadno čitelný. Kniha úspěšně kombinuje dobrodružné detektivní a pohádkově láskyplné linie. Elizaveta Arsenyeva, hlavní postava, vede úspěšnou reklamní agenturu. Čeká na pozitivní a zajímavé změny v životě, ale zároveň se bojí něčeho nového. Nečekaně se ve svém životě objevil bezdomovec Dmitry a začaly se projevovat nejasnosti. Za prvé, hrdinka najde mrtvolu svého zaměstnance v garáži, není jasné, jak to dopadlo. Další - střelba na Elizabeth a Dmitry v zemi, ale není jasné, kdo přesně byl zastřelen.

Dmitry byl v minulosti oligarchem a teď musí žít v družstvu dachů. Ale jeho nečistá minulost se začala prosazovat a teď musí zachránit život i život Alžběty. Kniha se pevně ujala vedení v žebříčku nejprodávanějších ruských detektivů.

2 Žádný koník v trávě

Recenze Leader
Autor: Elena Mikhalkov
Hodnocení (2018): 4.9

Kniha "Není travin v trávě" ruská spisovatelka Elena Mikhalkova - směs detektivní a sociální drama. Příběh je rozdělen do dvou částí - současného a minulého života Olyy Belkiny. Úspěšný manželský pár jde na dovolenou do Řecka. Jednoho rána Olya náhle zmizí ... v pyžamu, bez pantoflí. Olyin manžel požádá soukromé detektivy, Sergeja Babkina a Makara Iljušina, aby našli chybějícího manžela.

Zároveň je čtenáři vyprávěno o minulosti Oliho: o otci-despotu, o matce Klushovi, o zlé babičce a malém dítěti, které se snaží pochopit, co se děje a přežít v nelidských podmínkách. Je nutné pochopit, co spojuje minulost a přítomnost, sledovat dva řádky do bodu jejich spojení. Ostře se vyvíjející spiknutí dovolilo knize sbírat mnoho pozitivních recenzí, ve kterém mnoho rozpoznat práci jako jeden z nejlepších moderních ruských detektivů.

1 Azazel

Většina čtení
Autor: Boris Akunin
Hodnocení (2018): 5.0

"Azazel" - slavný ruský román o detektivovi Erastovi Fandorinovi. Detektiv se stal první knihou v cyklu o mimořádném policistovi. Hlavní postavou je mladý muž, dvacetiletý. Hodně štěstí ho doprovází díky jeho odvaze, šlechtě a šarmu. Příběh se odehrává na konci století XIX. Autor je spokojen s elegantním, mírně staromódním jazykem, který je příjemně čitelný a okouzlující atmosférou carského Ruska.

Hrdinou knihy je prozkoumat případ tajemné sebevraždy bohatého studenta. Hlavní postava si nedokázala představit, že toto vyšetřování povede k řetězci úmrtí. K vyšetřování trestného činu bude pouze nezaujatost, loajalita k vlasti a štěstí. Několik let po sobě byl Roman lídrem v hodnocení nejlepších ruských detektivů. Děj zachycuje pozornost z prvních stránek a nechci, aby kniha skončila, tím více autor nechává finále víceméně otevřené.

Populární hlas - který ruský detektiv je nejlepší?
Hlasujeme!
Hlasovalo celkem: 77